STEREODRAMA BANKET NA RADIU ŠTUDENT


Foto: Drago Videmšek

Radijska različica predstave »Banket. Črna oda sedanjosti« ni radijska igra. Zastavljena in zamišljena je kot radijski prenos. Gledališče na svoji performativni ravni temelji na fizični prisotnosti nastopajočih in občinstva. Magija radia je po drugi strani v tem, da deluje na daljavo. Radijski valovi imajo neverjetno moč prenašanja in bistvena lastnost te dimenzije medija je, da nagovarja odsotne.

 

Kako na Banket povabiti odsotne? Kako jim omogočiti, da ga doživijo?

 

Predstava je osnovana na romanu Dvojnik Fjodorja Mihajloviča Dostojevskega in Schumannovi glasbi – oboje deluje tudi na daljavo, močno in prepričljivo. A to še ni predstava. Česar radio ne zazna, je njena vizualna dimenzija – gib, akcija, mizanscena, scenografija, gestikulacija in z njo povezana igralska interpretacija – vse to je odsotnim prikrito. Tu pa se v radijsko različico Banketa vmešata govorec oziroma govorka, ki v maniri športnega komentarja reproducirata dogajanje. Karseda natančno, z željo po čim večji verodostojnosti, ki pa se ne boji zdrsa v osebno doživljanje. Ravno zaradi tega postaja radijski glas ključen soustvarjalec predstave in s tem za odsotno radijsko občinstvo vsaj tako, če ne celo še bolj pomemben kot protagonista na odru.

Radijski prenos je nastal v koprodukciji z Radio Študent.

 

Izvedba v živo: Klara Gajšek in Jana Petelin Zadnik

Tehnika: Sava

Tehnična obdelava posnetka: Linč

 

Režija: Tatjana Peršuh

Junak: Sebastjan Starič

Pianist: Nejc Lavrenčič

Dramaturg: Boštjan Narat

 

Projekt sta podprla: Ministrstvo za kulturo in Mestna občina Maribor